Κάθε επιχείρηση που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην χρήση τεχνολογίας, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις και αλλαγές κάθε χρόνο. Το digital marketing αποτελεί και ένα από τα βασικότερα που αλλάζουν κάθε χρόνο, με τις επιχειρήσεις να πρέπει διαρκώς να αναζητούν νέες και καινοτόμες λύσεις.

Στο σημερινό μας άρθρο ετοιμάσαμε μερικές συμβουλές για αποτελεσματικό διαδικτυακό μάρκετινγκ, που θα σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε τα βέλτιστα αποτελέσματα από μια ολοκληρωμένη στρατηγική ψηφιακού marketing.

Πριν αναπτύξουμε όμως τις συμβουλές αυτές, θα θέλαμε να κάνουμε έναν διαχωρισμό στην ορολογία. Αρκετός κόσμος συγχέει την έννοια του digital marketing με το internet marketing. Αν και μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, δεν πρόκειται για το ίδιο πράγμα. Ειδικότερα, το ψηφιακό μάρκετινγκ αξιοποιεί όλα τα ψηφιακά μέσα, ακόμη και εάν δεν διαθέτουν σύνδεση στο ίντερνετ.

Για παράδειγμα μια καμπάνια SMS marketing, αν και αποτελεί στρατηγική digital marketing δεν μπορεί να θεωρηθεί internet marketing.

Ψηφιακό μάρκετιγκ συμβουλές

10 Συμβουλές για αποτελεσματικό Digital Marketing

Εάν αξιοποιηθεί σωστά, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι σε θέση να παρέχει εξαιρετικά αποτελέσματα σε μια επιχείρηση και με αρκετά προσιτό κόστος. Ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να τηρηθούν κάποιοι κανόνες, κάποιες συμβουλές με άλλα λόγια ώστε να εξασφαλιστούν και τα επιθυμητά αποτελέσματα.

  1. Επιλογή των κατάλληλων μέσω προώθησης

Το να αξιοποιήσει κανείς όλα τα διαθέσιμα μέσα για την προώθηση ιστοσελίδων στο ίντερνετ να αποτελεί την καλύτερη μέθοδο. Ωστόσο ο προϋπολογισμός της μέσης επιχείρησης δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε μια στρατηγική που στοχεύει σε όλα τα κανάλια προώθησης.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει μια προσεκτική επιλογή στα μέσα που επιφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα για την δική σας επιχείρηση. Μπορεί αυτά να είναι κάποια κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram, YouTube κλπ) ή μια πληρωμένη διαφήμιση στο Google ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό φυσικά θα προκύψει από μελέτη και ανάλυση των αποτελεσμάτων.

  1. Επιλέξτε την διαφήμιση στα Social Media

Το 86% των επιχειρήσεων αξιοποιούν ήδη την διαφήμιση στα social media. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι προσφέρουν ένα οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο διαφήμισης, κάτι που τα καθιστά ως μια από τις καλύτερες στρατηγικές του digital marketing. Το πιο κοινωνικό δίκτυο θα επιλέξετε εξαρτάται καθαρά από το είδος της επιχείρησής σας και το τι παρέχει στους πελάτες της.

  1. Εστιάστε στο υπάρχον περιεχόμενο

Το Content Marketing, όπως έχουμε αναλύσει και σε σχετικό μας άρθρο, είναι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσετε μια ιστοσελίδα ή μια επιχείρηση και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Ωστόσο ένα μεγάλο λάθος είναι η διαρκής αναζήτηση νέου περιεχομένου με σκοπό να βελτιωθούν οι κατατάξεις στην Google. Εάν θέλετε να εξασφαλίσετε την ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της Google, θα χρειαστεί όχι μόνο η προσθήκη νέου περιεχομένου, αλλά και ανανέωση του ήδη υπάρχοντος υλικού.

Έχει καταστεί σαφές από την Google ότι η ενημέρωση και βελτιστοποίηση παλαιών άρθρων και περιεχομένου στην ιστοσελίδα σας, θα βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση των κατατάξεών σας. Αν για παράδειγμα έχετε ένα άρθρο που στοχεύει σε μία βασική λέξη κλειδί, καλό θα ήταν να μην γράψετε ένα νέο με την ίδια στόχευση. Ενημερώστε το παλιό σας άρθρο με φρέσκο περιεχόμενο και σίγουρα θα κερδίσει καλύτερες κατατάξεις.

  1. Αξιοποιήστε τους Influencers

Σε νεότερό μας άρθρο θα μιλήσουμε αναλυτικά για το influencer marketing και το πώς μπορείτε να το αξιοποιήσετε αποτελεσματικά. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η προώθηση της επωνυμίας σας μέσω κάποιου Influencer θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σας και φυσικά στην αύξηση των πελατών σας.

Άλλωστε, ο κόσμος της σημερινής εποχής εμπιστεύεται σε μεγάλο βαθμό τους influencers των κοινωνικών δικτύων. Εάν προτείνουν τα προϊόντα ή της υπηρεσίες σας στο φανατικό τους κοινό, σίγουρα αυτό θα εξασφαλίσει σημαντικά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

  1. Βελτιστοποιήστε συνεχώς την εμπειρία των χρηστών

Αρκετές φορές, βλέποντας το δέντρο χάνουμε το δάσος. Σαφώς και κάθε στρατηγική digital marketing έχει ως στόχο την αύξηση του κοινού μιας επιχείρησης. Ωστόσο δεν θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε μόνο στις προωθητικές ενέργειες και στο πως θα καταστήσουμε το περιεχόμενο ιστοσελίδων πιο ελκυστικό για το κοινό. Θα πρέπει ταυτόχρονα να εξασφαλίσουμε την βέλτιστη εμπειρία ενός επισκέπτη όταν εισέρχεται στην ιστοσελίδα.

Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο, όσο ποιοτικό και αν είναι θα πρέπει να είναι και εύκολα προσβάσιμο και αναγνώσιμο από το ενδιαφερόμενο κοινό. Θα πρέπει λοιπόν να δώσετε ιδιαίτερη σημασία στον σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας και στο πως παραθέτει το περιεχόμενο στους επισκέπτες του.

στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ

  1. Χρησιμοποιήστε και το συμβατικό ψηφιακό μάρκετινγκ

Σίγουρα το ίντερνετ αποτελεί το καλύτερο μέσο για την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής καμπάνιας digital marketing. Ωστόσο δεν είναι το μόνο και δεν θα πρέπει να περιοριστείτε μόνο εκεί. Αρκετές συμβατικές μέθοδοι έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές στην προώθηση μιας επιχείρησης. Το ραδιόφωνο για παράδειγμα αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο να προσεγγίσετε νέο κοινό και μάλιστα τις περισσότερες φορές δεν θα έχετε και μεγάλο ανταγωνισμό.

Οι περισσότερες επιχείρησης της σημερινής εποχής επικεντρώνονται στην προώθηση μόνο στο διαδίκτυο. Κατά συνέπεια ο ανταγωνισμός στα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης μειώνεται σημαντικά.

  1. Δώστε προτεραιότητα στην αυθεντικότητα

Σε ότι και αν κάνετε, είτε αυτό πρόκειται για ψηφιακό είτε για συμβατικό μάρκετινγκ, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε να είστε αυθεντικοί. Η επωνυμία σας διαθέτει την δική της φιλοσοφία και στυλ. Αυτό θα πρέπει να προβάλετε και μέσα από κάθε δημοσίευση που αναρτάται στα κοινωνικά δίκτυα ή το ιστολόγιό σας. Η συγγραφή άρθρων για ένα επαγγελματικό Blog δεν αποτελεί πάντα μια εύκολη διαδικασία. Ο εκάστοτε κειμενογράφος θα πρέπει να μελετήσει όλα τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας προκειμένου να προσαρμόσει τα κείμενά του σε αυτά τα χαρακτηριστικά.

  1. Δημιουργήστε ένα αξέχαστο μήνυμα

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας μέσω του digital marketing. Μερικές φορές όμως αξίζει να ξεχάσετε όλες τις μεθόδους που γνωρίζατε και να προβάλετε ένα πρωτότυπο και αξέχαστο μήνυμα στο κοινό σας. Κάτι που δεν θα βρουν αλλού και θα αποτυπώσει στην μνήμη τους την επωνυμία σας.

  1. Δημιουργήστε συνεργασίες

Η ανάπτυξη συνεργασιών με άλλες εταιρείες είναι επίσης κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Φυσικά η συνεργασία σας δεν θα πρέπει να είναι με εταιρείες του ίδιου κλάδου, αλλά ενός παρεμφερή, που θα βοηθήσει την προώθηση και των δύο αντίστοιχα.

  1. Μελετήστε τα στατιστικά

Καμία προωθητική ενέργεια ή διαφημιστική καμπάνια δεν ξεκινάει 100% αποτελεσματική. Για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα θα πρέπει να περάσει από αρκετές δοκιμές. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να μελετάτε τα αποτελέσματα από την εκάστοτε καμπάνια σας ώστε να δείτε τι σας επιφέρει αποτελέσματα και τι έχει. Η προσαρμογή της εκάστοτε προωθητικές σας ενέργειες θα πρέπει να βασίζετε στα δεδομένα αυτά.

Συμβουλές digital marketing

10+1. Παραμείνετε ενημερωμένοι στις νέες τάσεις

Το σημαντικότερο όλων είναι να παραμένετε ενημερωμένοι για όλες τις εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας. Οι ανωτέρω συμβουλές για αποτελεσματικό ψηφιακό μάρκετινγκ σίγουρα θα σας βοηθήσουν να δείτε τεράστια αύξηση στα κέρδη της επιχείρησής σας. Ωστόσο, εάν θέλετε να είστε μπροστά από τον ανταγωνισμό και διαρκώς να βελτιώνεται τα αποτελέσματά σας, θα πρέπει να ακολουθείτε τις τάσεις της εποχής.

Για παράδειγμα η διαφήμιση στο TikTok, αποτελεί έναν σχετικά καινούριο τρόπο διαφήμισης. Οι επιχειρήσεις που επέλεξαν να τον αξιοποιήσουν από την αρχή, σίγουρα δεν το μετάνιωσαν, αφού ο μειωμένος ανταγωνισμός τους βοήθησε να κερδίσουν περισσότερους πελάτες για την δική τους επιχείρηση.

Ανάλυση διαφημιστικής καμπάνιας

Ποια είναι τα είδη του Digital Marketing;

Για το τέλος αφήσαμε μια σύντομη αναφορά σε όλα τα είδη του ψηφιακού μάρκετινγκ τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε:

  1. Content Marketing – Μάρκετινγκ περιεχομένου
  2. Social Media για δωρεάν ανάρτηση περιεχομένου και δημιουργία διαφημίσεων.
  3. Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης και πληρωμένη διαφήμιση στην Google.
  4. E-mail & SMS marketing.
  5. Διαφημίσεις σε ραδιόφωνο και τηλεόραση.

 

Διαβάστε επίσης: Τι είναι content writing, τι copywriting και γιατί χρειάζονται