Για να βρίσκεστε στο συγκεκριμένο άρθρο, πολύ πιθανόν να αναρωτιέστε και εσείς τι είναι το content marketing και γιατί ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στρέφονται προς αυτό. Το content marketing, ή στην ελληνική γλώσσα το μάρκετινγκ περιεχομένου, αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές προώθησης ιστοσελίδων, προϊόντων ή υπηρεσιών. Με τον ανταγωνισμό ολοένα να αυξάνεται και χιλιάδες προϊόντα να κάνουν καθημερινά την εμφάνισή τους στην αγορά, μια επιχείρηση πρέπει να καταστεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και να αξιοποιήσει όλες τις διαθέσιμες στρατηγικές digital marketing.

Το Content marketing αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα όπλα στα χέρια των επιχειρήσεων, αφού η προσφορά ποιοτικού περιεχομένου είναι σε θέση να επιφέρει πολύ σημαντικότερα αποτελέσματα από οποιαδήποτε μορφή διαφήμισης. Στο σημερινό μας άρθρο θα αναλύσουμε τι είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου, γιατί είναι τόσο σημαντικό, ποια είναι τα διαφορετικά του είδη και γιατί στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη τόσο δημοφιλές.

Τι είναι content marketing;

Ως content marketing ορίζεται η στρατηγική μάρκετινγκ που εστιάζει στην δημιουργία και την διανομή χρήσιμου, ποιοτικού και συναφούς περιεχομένου, με βασικός στόχο την προσέλκυση νέου κοινού, την διατήρηση του υφιστάμενου και εν συνεχεία την αύξηση των κερδών για μία επιχείρηση.

Ως ορισμός μπορούμε να πούμε ότι είναι αρκετά σαφής, ωστόσο μπορεί να αναλυθεί και λίγο περεταίρω. Το μάρκετινγκ περιεχομένου αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, η οποία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας σταθερής και αξιόπιστης σχέσης με το κοινό μιας επιχείρησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζει η υψηλής ποιότητας συγγραφή περιεχομένου.

Σε αντίθεση με την διαφήμιση, το content marketing προσφέρει κάτι χρήσιμο στο κοινό και φυσικά «δείχνει» ότι ενδιαφέρετε πραγματικά για αυτό. Άλλωστε, στις εποχές που οι διαφημίσεις βομβαρδίζουν το διαδίκτυο, οι χρήστες αναζητούν πιο ποιοτικές λύσεις σε εταιρείας που δείχνουν ότι νοιάζονται πραγματικά για αυτούς.

στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

Βασικά στοιχεία του μάρκετινγκ περιεχομένο

Οι επιτυχημένες στρατηιγικές μάρκετινγκ περιεχομένου περιλαμβάνουν τα ακόλουθα βασικά στοιχεία:

  • Κοινό-στόχο: Το περιεχόμενο πρέπει να είναι προσαρμοσμένο σε ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο, απευθυνόμενο στις ανάγκες, τις προκλήσεις και τα ενδιαφέροντά του.
  • Πολύτιμο περιεχόμενο: Τα κείμενα θα πρέπει να παρέχουν αξία στο κοινό, όπως εκπαίδευση σε διάφορα ζητήματα, ψυχαγωγία, έμπνευση, επίλυση κοινών προβλημάτων κλπ.
  • Συνέπεια: Η συνεπής παροχή περιεχομένου συμβάλλει στη δημιουργία αναγνωρισιμότητας της μάρκας, αξιοπιστίας και ενισχύει τη δέσμευση του κοινού.
  • Ποικιλία μορφών: Το περιεχόμενο, όπως θα δούμε και παρακάτω, μπορεί να λάβει διάφορες μορφές, όπως άρθρα ιστολογίου, βίντεο, infographics, podcasts, whitepapers και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Κανάλια διανομής: Επιλογή των κατάλληλων καναλιών για τη διανομή του περιεχομένου, όπως ιστότοποι, πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κλαδικές εκδόσεις.
  • Βελτιστοποίηση SEO: Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για τις μηχανές αναζήτησης συμβάλλει στη βελτίωση των κατατάξεων στα SERPs και στην προσέλκυση οργανικής επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.

Τα είδη του μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου, όπως και κάθε άλλη μορφή του digital marketing, διαθέτει αρκετές υποκατηγορίες. Αυτό σημαίνει ότι μια ολοκληρωμένης στρατηγική content marketing μπορεί να περιέχει οποιαδήποτε από τις παρακάτω ενέργειες:

H πιο διαδεδομένες μορφές του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η συγγραφή άρθρων για blog και η κειμενογραφία για τα social media (social media posts).

1. Blog content marketing – Blogging

Η δημιουργία ενός blog στην επίσημη ιστοσελίδα σας αποτελεί την πιο διαδεδομένη και αποτελεσματική μορφή marketing περιεχομένου. Μέσα από ένα ιστολόγιο, η εκάστοτε επιχείρηση είναι σε θέση να παρέχει χρήσιμο περιεχόμενο, όπως συμβουλές και πληροφορίες, ενώ ταυτόχρονα θα προβάλει τα προϊόντα της ή της υπηρεσίες της.

Η συγγραφή άρθρων για το blog σας, ή με μια λέξη το blogging, είναι σε θέση να προσφέρει τεράστια οφέλη σε μια επιχείρηση. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

  • Επιφέρει 3 φορές περισσότερους πελάτες από κάθε άλλο μέσω διαφήμισης.
  • Είναι ιδανικό για την βελτιστοποίηση του SEO.
  • Ένα άρθρο έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα της Google.
  • Το blogging ενισχύει την επωνυμία σας και το 52% των επιχειρήσεων ήδη το αξιοποιούν.
  • Μέσα από τα άρθρα αυξάνεται η αλληλεπίδραση με το κοινό σας.
  • Το blogging μπορεί να ενισχύσει τις υπόλοιπες μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ.
  • Το κόστος του είναι προσιτό ακόμη και αν δεν γράφεται μόνοι σας τα κείμενα.
  • Αποτελεί μια αποδεδειγμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ.

2. Μάρκετινγκ περιεχομένου στα κοινωνικά δίκτυα

Ωστόσο το blogging δεν είναι η μόνη στρατηγική content μάρκετινγκ που επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Όπως έχουμε αναλύσει και σε προηγούμενο άρθρο μας, η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για τα κοινωνικά δίκτυα, είναι σε θέση να αυξήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό της προβολή του brand name της εταιρείας σας, να προσελκύσει νέους πελάτες και να μεγιστοποιήσει τα κέρδη σας.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ: Κειμενογραφία για social media

τα οφέλη του content marketing

Τα οφέλη του Content Marketing για μια επιχείρηση

Τα οφέλη του μάρκετινγκ περιεχομένου είναι τεράστια και μπορούν να αξιοποιηθούν από κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτου μεγέθους ή αντικειμένου δραστηριότητας. Τα σημαντικότερα οφέλη είναι:

  • Οικονομικό και φέρνει καλύτερα αποτελέσματα: Το content marketing προσφέρει την καλύτερη σχέση κόστους και απόδοσης έναντι οποιασδήποτε άλλης μορφής ψηφιακού μάρκετινγκ.
  • Αυξάνει το ποσοστό μετατροπών: Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι σε θέση να πείσει ευκολότερα το ενδιαφερόμενο κοινό να μετατραπεί σε πελάτες για την επιχείρησή σας.
  • Ενισχύει την αναγνωρισιμότητα του brand σας: Γενικά η συνεισφορά υψηλής ποιότητας περιεχομένου, είναι σε θέση να σχηματίσει μια θετική φήμη γύρω από την επωνυμία σας.
  • Δεν αυξάνει μόνο τις πωλήσεις αλλά σας μετατρέπει σε ηγέτη της αγοράς: Με την κατάλληλη προώθηση του ποιοτικού περιεχομένου, η επωνυμία σας μπορεί να γίνει ηγέτης στο αντικείμενό της.
  • Εγγυημένα αποτελέσματα στο SEO: Οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν το ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο. Αυτό συμβάλει στην βελτίωση του SEO της σελίδας σας και κατά συνέπεια σε υψηλότερες κατατάξεις στην Google.

Γιατί το Content Marketing δεν είναι δημοφιλές στην Ελλάδα;

Στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ, μπορούμε να πούμε ότι έχουμε δύο μεγάλες κατηγορίες προωθήσεων. Η πρώτη είναι αυτή που προσφέρει μετρήσιμα αποτελέσματα και αναλυτικά στατιστικά. Για παράδειγμα οι διαφημίσεις στην Google ή στα κοινωνικά δίκτυα, σας παρέχουν μια λεπτομερή εικόνα του ποσού της επένδυσης, το πόσα άτομα προσέλκυσε, το πόσοι μετατράπηκαν και φυσικά το πόσο κέρδος επέφερε στην επιχείρησή σας.

Η δεύτερη κατηγορία digital marketing είναι αυτή με τα μη μετρίσιμα αποτελέσματα. Τέτοιες στρατηγικές είναι το content marketing και γενικά οι υπηρεσίες SEO. Αν και τα αποτελέσματα που επιφέρουν οι συγκεκριμένοι τρόποι προώθησης, στην πλειοψηφία των  περιπτώσεων είναι σημαντικότερα, αρκετός κόσμος και κυρίως στην Ελλάδα δεν τα επιλέγει.

Ο βασικότερος λόγος είναι ότι τα αποτελέσματά τους είναι μη μετρήσιμα. Όλοι ξέρουν ότι η συγγραφή βελτιστοποιημένου περιεχομένου βοηθάει στο SEO και φέρνει νέους πελάτες. Πόσοι όμως ήταν οι πελάτες που πραγματοποίησαν μια αγορά λόγω του SEO και του content marketing; Κανείς δεν μπορεί να ξέρει με σιγουριά.

Άλλοι λόγοι που αρκετές επιχειρήσεις αποφεύγουν να επενδύσουν στο Content marketing είναι λόγω του ότι αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που απαιτεί χρόνο και αρκετό κόπο. Σίγουρα το να έχετε πωλήσεις από την πρώτη κιόλας μέρα της επένδυσης να είναι δελεαστικό, ωστόσο υλοποιώντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου, μελλοντικά θα σας επιφέρει μόνιμα αποτελέσματα χωρίς να χρειάζεται να επενδύεται συνεχώς.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Πόσο χρόνο χρειάζεται μια στρατηγική content writing;

Συγγραφή άρθρων - blogging

Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν είναι εύκολο

Ένας τελευταίο λόγος τον οποίο μάλιστα διαχωρίσαμε από τους παραπάνω, είναι η δυσκολία της διαχείρισης μια στρατηγικής content marketing. Πέραν του κόπου και του χρόνου που θα πρέπει να αφιερώσετε για να συντάξετε ποιοτικό περιεχόμενο, η συνεχής εύρεση θεματολογίας μπορεί να αποτελέσει κάτι αρκετά δύσκολο για τον καθένα. Επιπροσθέτως, το content writing απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία προκειμένου να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Επιτυχημένο content marketing θεωρείται αυτό που προσφέρει υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στον επισκέπτη. Οι μηχανές αναζήτησης είναι σε θέση να κατανοήσουν την αξία του περιεχομένου σας και χωρίς να είναι παραφορτωμενο με λέξεις κλειδιά που θέλετε να αναδείξετε. Οι ιστοσελίδες έχουν γεμίσει με κείμενα χωρίς νόημα και χωρίς καμία αξία, απλά με λέξεις κλειδιά που στοχεύουν στις πρώτες θέσεις της google. Σίγουρα, η “πρωτιά” στην google θα φέρει αρκετούς επισκέπτες. Είναι σε θέση όμως η ιστοσελίδα σας να τους μετατρέψει σε πελάτες;

Εάν ενδιαφέρεστε να υλοποιήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου με την συγγραφή υψηλής ποιότητας άρθρων για το blog σας, δεν έχετε παρά να επικοινωνήστε μαζί μας. Η εταιρεία μας διαθέτει όλες τις απαραίτητες γνώσεις, την εμπειρία και την εξειδίκευση στην συγγραφή άρθρων καθώς και κάθε μορφής κειμένων. Αφήστε το content marketing της επιχείρησής σας στα χέρια των ειδικών και απολάυστε τα αποτελέσματα που θα σας επιφέρει.