Το affiliate marketing αποτελεί μια αρκετά δημοφιλή στρατηγική digital marketing το οποίο βασίζεται στην προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας από τρίτους. Πρόκειται για ένα μοντέλο performance marketing το οποίο στηρίζεται στη συνεργασία μιας εταιρείας, με άτομα ή εταιρείες οι οποίες προωθούν τα προϊόντα / υπηρεσίες της, με αντάλλαγμα κάποια προμήθεια.
Αρκετά άρθρα μιλούν για τα οφέλη του affiliate marketing και το προτείνουν ως μια αξιόπιστη μέθοδος για έξτρα εισόδημα σε ανεξάρτητους δημιουργούς, όπως bloggers, influencers κλπ. Κατά πόσο όμως είναι αποδοτική η συγκεκριμένη μέθοδος digital marketing για τους publishers και γενικά τις διάφορες επιχείρησης που αξιοποιούν κάποιο affiliate πρόγραμμα
Τι είναι το affiliate marketing;
Το affiliate marketing αποτελεί μια συνεργασία μεταξύ διαφημιστών και εκδοτών. Ο διαφημιζόμενος (publisher) είναι η επιχείρηση ή η εταιρεία που προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες, ενώ ο εκδότης (affiliate) είναι ο συνεργάτης που προωθεί αυτά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μέσω διαφόρων καναλιών μάρκετινγκ. Ο εκάστοτε affiliate λαμβάνει μια προμήθεια για κάθε επιτυχημένη πώληση ή προβολή που δημιουργείται μέσω των προσπαθειών του.
Ποια είναι τα είδη του affiliate marketing;
Τα βασικά είδη του affiliate marketing είναι τρία:
- Pay Per Sale (PPS): Το PPS αποτελεί το πιο δημοφιλές είδος και αξιοποιεί το μοντέλο της πληρωμής ανά πώληση. Αυτό σημαίνει ότι οι affiliates κερδίζουν προμήθεια για κάθε πώληση που πραγματοποιείται μέσω του συνδέσμου παραπομπής τους. Η προμήθεια αυτή είναι συνήθως ένα ποσοστό επί του συνολικού ποσού της πώλησης, αν και αρκετές εταιρείες επιλέγουν κάποιο σταθερό ποσό προμήθειας, ανεξαρτήτου συνολικού ποσού.
- Pay Per Lead (PPL): Σε αυτό το μοντέλο, οι affiliates αποζημιώνονται για τη δημιουργία leads προς τον διαφημιζόμενο. Ένα lead μπορεί να έχει διάφορες μορφές, όπως την εγγραφή στο newsletter του publisher, την συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας κλπ.
- Pay Per Click (PPC): το συγκεκριμένο είδος affiliate marketing βασίζεται στην πληρωμή των εκδοτών για κάθε κλικ που πραγματοποιείται στο σύνδεσμό τους. Ανεξαρτήτου δηλαδή αν προκύψει κάποια πώληση ή lead, ο affiliate θα λάβει μια προμήθεια για κάθε επισκέπτη που στέλνει στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου. Το PPC χρησιμοποιείται συνήθως στα πλαίσια της αύξησης επισκεψιμότητας μια επιχείρησης.
Ποιος είναι ο διαφημιζόμενος – publisher;
Ο διαφημιζόμενος, γνωστός και ως publisher, είναι η επιχείρηση που προσφέρει διάφορα προϊόντα ή υπηρεσίες προς πώληση. Ο διαφημιζόμενος δημιουργεί ένα πρόγραμμα συνεργατών και παρέχει το απαραίτητο διαφημιστικό υλικό, όπως banners, συνδέσμους και κωδικούς παρακολούθησης, στους συνεργάτες. Ο publisher είναι υπεύθυνος για την καταβολή των συμφωνημένων προμηθειών στους συνεργάτες για τις επιτυχείς μετατροπές που δημιουργούν.
Ποιος είναι ο εκδότης – affiliate;
Ο εκδότης, γνωστός και ως affiliate, είναι ένα άτομο ή μια εταιρεία που προωθεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του διαφημιζόμενου μέσω διαφόρων καναλιών marketing. Στόχος του εκδότη είναι να αυξήσει την επισκεψιμότητα, να δημιουργήσει leads ή να πραγματοποιήσει πωλήσεις μέσω των προωθητικών του καναλιών. Οι affiliates μπορεί να είναι bloggers, social media influencers, δημιουργοί περιεχομένου ή ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που έχουν σχετικό κοινό με τον διαφημιζόμενο.
Τα πλεονεκτήματα του affiliate marketing
Τα πλεονεκτήματα του affiliate marketing για μια επιχείρηση που το αξιοποιεί στα πλαίσια της συνολικής της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ είναι πολλά. Μερικά από τα σημαντικότερα είναι
- Οικονομικά αποδοτικό: Ο διαφημιζόμενος καλείται να πληρώσει την προμήθεια μόνο εφόσον έχει επιτευχθεί η επιθυμητή ενέργεια, (πώληση ή lead). Αυτό το καθιστά το affiliate marketing ως μια από τις πιο οικονομικά αποδοτικές στρατηγικές digital marketing, αφού οι διαφημιζόμενοι επενδύουν μόνο σε προσπάθειες μάρκετινγκ που αποφέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα.
- Ευρεία εμβέλεια: Συνεργαζόμενοι με διάφορους affiliates, οι publishers μπορούν να αξιοποιήσουν το υπάρχον κοινό των συνεργατών του και την επιρροή τους σε αυτό, ώστε να προσεγγίσουν μια ευρύτερη πελατειακή βάση. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν την εμβέλειά τους χωρίς κάποια σημαντική αρχική επένδυση.
- Αυξημένη προβολή του brand: Το affiliate μάρκετινγκ προβάλει την επωνυμία μιας επιχείρησης σε ένα αρκετά μεγάλο κοινό, μέσω διαφόρων διαφημιστικών καναλιών που αξιοποιούν οι affiliates. Αυτή η αυξημένη ορατότητα μπορεί να οδηγήσει στην αναγνώριση της μάρκας και τελικά να ενισχύσει την αφοσίωση απέναντί της.
Πώς να χρησιμοποιήσετε το affiliate marketing;
Για να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά το affiliate marketing, το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να ακολουθήσετε μερικά εύκολα βήματα:
- Δημιουργήστε ένα affiliate πρόγραμμα: Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα affiliate είτε μέσω της ιστοσελίδας σας, είτε χρησιμοποιώντας κάποιο affiliate marketplace, το οποίο θα σας παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και μεγαλύτερη προβολή σε ανεξάρτητους affiliates.
- Καθορίστε το είδος και το ποσό της προμήθειας: Επιλέξτε ποιο είδος affiliate marketing εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες της επιχείρησής σας και αξιοποιήστε το. Αν στόχος σας είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια PPC καμπάνια. Εάν πάλι θέλετε ένα αυξήσετε τις πωλήσεις ή τις ενέργειες που πραγματοποιεί ένας χρήστης στην ιστοσελίδα σας, τότε το PPS και PPL είναι οι επιλογές που θα πρέπει να εξετάσετε. Όσον αφορά την προμήθεια, καλό θα ήταν να είναι δελεαστική για έναν affiliate, ειδικά κατά το ξεκίνημά σας.
- Παρέχετε διαφημιστικό υλικό: Εξοπλίστε τους συνεργάτες σας με το απαραίτητο διαφημιστικό υλικό, όπως banners σε διάφορες διαστάσεις, συνδέσμους και περιγραφές προϊόντων. Αυτά τα υλικά θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα σε όλους τους affiliates ώστε να διευκολύνουν τις προσπάθειες προώθησης που καταβάλλουν.
- Προσλάβετε συνεργάτες: Εάν δεν αξιοποιήσετε κάποιο Affiliate Marketplace το οποίο διαθέτει ήδη διαθέτει αρκετούς εκδότες, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε πιθανούς συνεργάτες που ταιριάζουν με το κοινό σας και έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο. Προτείνετέ τους μια δελεαστική προσφορά η οποία θα επιφέρει αμοιβαία οφέλη.
- Παρακολουθήστε και ελέγξτε τις επιδόσεις: Εφαρμόστε ένα σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης του affiliate προγράμματος που δημιουργήσατε. Αυτό σας επιτρέπει να υπολογίζετε την αποτελεσματικότητα των εκδοτών σας και των καναλιών μάρκετινγκ που αξιοποιούν.
Ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές affiliate marketing;
Η στρατηγική affiliate marketing που θα επιλέξει κάθε εκδότης δεν εξαρτάται από εσάς. Ο εκάστοτε affiliate χρησιμοποιεί τις δικές του στρατηγικές και κανάλια προώθησης με τα οποία είναι πιο εξειδικευμένος. Ωστόσο μπορείτε να παροτρύνετε τους affiliates του προγράμματός σας χρησιμοποιώντας κάποιες έξυπνες στρατηγικές.
Μία από αυτές είναι το content marketing. Το μάρκετινγκ περιεχομένου αποτελεί μια από τις καλύτερες στρατηγικές προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Μπορείτε λοιπόν να προσφέρετε επιπρόσθετη προμήθεια στους affiliates προκειμένου να δημιουργήσουν ποιοτικό περιεχόμενο, όπως λεπτομερείς αναρτήσεις σε blog, κριτικές προϊόντων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε οργανική επισκεψιμότητα για την ιστοσελίδα σας και θα αυξήσει σημαντικά τις μετατροπές.
Επιπρόσθετα, μπορείτε ως publisher να προβείτε στην συγγραφή κειμένων διαφόρων ειδών και να τα παραχωρήσετε σε αξιόπιστους συνεργάτες οι οποίοι θα τα προωθήσουν και με τον καλύτερο τρόπο. Θα πρέπει δηλαδή να προετοιμάσετε κάποια αναλυτικά κείμενα, με όλες τις απαραίτητες βελτιστοποιήσεις SEO και να τα καταστήσετε διαθέσιμα σε affiliates που έχουν αποδείξει ότι είναι αποτελεσματικοί στις προσπάθειές τους.
Αν ενδιαφέρεστε για δημιουργία κειμένων affiliate, δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας. Η εταιρεία μας διαθέτει έμπειρους και εξειδικευμένους κειμενογράφους οι οποίοι θα αναλάβουν το affiliate copywriting που αναζητάτε.
Επιπρόσθετες στρατηγικές που μπορείτε να αξιοποιήσετε είναι:
- Συνεργασία με influencers: Η προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας από κάποιον influencer, σας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις αποφάσεις αγοράς, αφού διαθέτουν ισχυρό κοινό και αξιοπιστία στον κλάδο.
- Email Marketing: Παρέχετε στους συνεργάτες σας εξατομικευμένα affiliate links και διαφημιστικό περιεχόμενο που μπορούν να συμπεριλάβουν σε εκστρατείες email marketing. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην προσέγγιση ενός στοχευμένου κοινού και στην αύξηση των μετατροπών.
- Προωθητικές ενέργειες μέσω social media: Αξιοποιήστε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνοντας τους συνεργάτες να μοιραστούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με τους ακολούθους τους. Συμμετέχετε σε giveaways, διαγωνισμούς και αποκλειστικές εκπτώσεις για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας και να αυξήσετε τα Leads.
Προσαρμοσμένο Affiliate Πρόγραμμα VS. Affiliate Marketplace
Όταν πρόκειται για την εφαρμογή μιας στρατηγικής affiliate μάρκετινγκ, το πρώτο που θα πρέπει να αποφασίσετε είναι αν θα δημιουργήσετε το δικό σας Affiliate πρόγραμμα ή θα απευθυνθείτε σε κάποιο Affiliate Marketplace. Η δημιουργία affiliate προγράμματος μέσω της ιστοσελίδας σας πρέπει να γίνει από εσάς, ενώ επιλέγοντας κάποιο marketplace, το μόνο που θα χρειαστεί είναι να παρέχετε τα δημιουργικά προώθησης και ορισμένες πληροφορίες.
Custom Affiliate Πρόγραμμα
Ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα affiliate σας προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο και ευελιξία. Έχετε τη δυνατότητα να προσαρμόσετε το πρόγραμμα στις συγκεκριμένες ανάγκες σας, να ορίσετε τη δική σας δομή προμηθειών και να δημιουργήσουν απευθείας σχέσεις με τους συνεργάτες σας. Αυτό το επίπεδο προσαρμογής σας να ευθυγραμμίσουν το affiliate πρόγραμμα σύμφωνα με την επωνυμία σας και τους στόχους μάρκετινγκ που έχετε θέσει. Επιπρόσθετα, οι συνεργασίες που θα δημιουργήσετε με τους affiliates θα είναι ισχυρότερες, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να τους παρέχετε άμεση υποστήριξη, πρόσβαση σε εξατομικευμένο περιεχόμενο κλπ.
Affiliate Marketplace
Η συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα από κάποιο Affiliate Marketplace, σας δίνει τη δυνατότητα για άμεση πρόσβαση σε ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών. Τα γνωστά affiliate marketplaces στην Ελλάδα προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία σε εργαλεία προώθησης και παρακολούθησης, ενώ διαθέτουν ήδη μια μεγάλη βάση από affiliates, έτοιμους να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αυτό που θα πρέπει όμως να θυμάστε είναι ότι επιλέγοντας ένα marketplace, ένα μέρος της προμήθειας θα κρατείται από αυτό.
Τι από τα δύο να επιλέξω;
Η τελική επιλογή μεταξύ ενός custom affiliate program και ενός affiliate marketplace εξαρτάται αποκλειστικά από τους στόχους σας, τα εργαλεία που διαθέτετε και το είδος της σχέσης που θέλετε να αναπτύξετε με τους affiliates σας. Οι διαφορές που θα πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι δημιουργώντας το δικό σας πρόγραμμα θα έχετε περισσότερο έλεγχο και προσαρμογή, αλλά θα χρειαστεί αρκετό χρόνο μέχρι να βρείτε εκδότες για να προωθήσουν τα προϊόντα σας.
Επιλέγοντας ένα marketplace θα έχετε άμεση πρόσβαση σε μια βάση από πολλούς εκδότες, έτοιμα εργαλεία προώθησης και παρακολούθησης της απόδοσής σας και γενικά πιο αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Ωστόσο η σχέση σας με τους εκδότες θα είναι απρόσωπη και το κόστος της προμήθειας θα πρέπει να είναι υψηλότερο, αφού θα συμπεριληφθεί και προμήθεια υπέρ της πλατφόρμας.
Θεωρούμε ότι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα προσαρμοσμένο affiliate πρόγραμμα είναι πολύ περισσότερα, ωστόσο κατά το ξεκίνημά, ένα marketplace θα επιφέρει πιο άμεσα αποτελέσματα. Το ιδανικό θα ήταν να αξιοποιήσετε και τις δύο στρατηγικές σε βάθος χρόνου.
Τα καλύτερα Affiliate Marketplaces στην Ελλάδα
Υπάρχουν διάφορα Affiliate Marketplaces στην Ελλάδα τα οποία σας παρέχουν μια πληθώρα εργαλείων μάρκετινγκ, μεγάλη βάση από affiliates σε διάφορα κανάλια και γενικά όλα όσα θα χρειαστείτε για να δημιουργήσετε ένα αποδοτικό affiliate πρόγραμμα.
Για την ώρα δεν θα προτείνουμε κάποια συγκεκριμένη πλατφόρμα ωστόσο εάν θέλετε περισσότερες πληροφορίες μπορείτε ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσετε μαζί μας.