Η συγγραφή περιεχομένου – content writing διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, οδηγώντας σε οργανική επισκεψιμότητα, προσελκύοντας νέο κοινό και ενισχύοντας τις μετατροπές της ιστοσελίδας σας. Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης που επενδύει στη δημιουργία περιεχομένου, είναι φυσικό να αναρωτιέστε πόσο χρόνο χρειάζεται μια στρατηγική content writing και πότε θα αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα.

Αν και δεν υπάρχει ακριβής απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν το χρονοδιάγραμμα για τα αποτελέσματα της συγγραφής περιεχομένου μπορεί να σας βοηθήσει στον καθορισμό ρεαλιστικών προσδοκιών από την στρατηγική περιεχομένου σας.

στρατηγική content writing

Δημιουργία και δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου

Το θεμέλιο κάθε επιτυχημένης στρατηγικής content marketing έγκειται στη δημιουργία ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου. Αυτό προϋποθέτει ενδελεχή έρευνα, ακριβείς πληροφορίες και ένα εξειδικευμένο στυλ γραφής που θα έχει την κατάλληλη απήχηση στο κοινό  σας. Μόλις δημιουργηθεί το περιεχόμενο, πρέπει να δημοσιευτεί στον blog της ιστοσελίδας σας. Οι μηχανές αναζήτησης συνήθως χρειάζονται κάποιο χρόνο για να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν το νέο περιεχόμενο, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει το πόσο γρήγορα θα δείτε αποτελέσματα.

Ευρετηρίαση και κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης

Μετά τη δημοσίευση του περιεχομένου σας, οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, πρέπει να το ευρετηριάσουν πριν αυτό εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ο χρόνος που απαιτείται για την ευρετηρίαση ποικίλλει και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το κύρος της ιστοσελίδας, η συχνότητα των ενημερώσεων περιεχομένου και το συνολικό SEO. Σε γενικές γραμμές η ευρετηρίαση ενός νέου άρθρου – κειμένου μπορεί να χρειαστεί από λίγες ώρες μέχρι και μερικές ημέρες.

Μετά την ευρετηρίαση, οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν τη συνάφεια και την ποιότητα του περιεχομένου σας για να καθορίσουν την κατάταξή του. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η επίτευξη υψηλότερης κατάταξης και γενικά η πρώτες θέσεις της Google, μπορεί να πάρουν χρόνο, ειδικά σε ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά, καθώς οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε έγκυρες και καταξιωμένες ιστοσελίδες. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που σχετικά νέες ιστοσελίδες χρειάζονται περισσότερο χρόνο.

Οργανική επισκεψιμότητα και δέσμευση

Καθώς το περιεχόμενό σας αρχίζει να κατατάσσεται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μπορείτε να περιμένετε σταδιακή αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για να δείτε σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας ποικίλλει ανάλογα με παράγοντες όπως η ανταγωνιστικότητα των λέξεων-κλειδιών, η αυθεντία της ιστοσελίδας σας και το μέγεθος του κοινού σας.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παρακολουθείτε τα αναλυτικά στοιχεία της ιστοσελίδας σας και να παρακολουθείτε τις τάσεις της οργανικής επισκεψιμότητας για να κατανοήσετε πώς αποδίδει το περιεχόμενο, εντοπίζοντας περιοχές που χρήζουν βελτίωσης. Η ενασχόληση με το κοινό σας μέσω σχολίων, αλληλεπιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενημερωτικών δελτίων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να συμβάλει στην εδραίωση εμπιστοσύνης και σε μετατροπές, οδηγώντας τελικά σε υψηλότερα επίπεδα δέσμευσης με την πάροδο του χρόνου.

Δημιουργία κοινού και μετατροπές

Οι προσπάθειες συγγραφής περιεχομένου δεν περιορίζονται μόνο στην αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας αλλά στοχεύουν ταυτόχρονα και στην δέσμευση του κοινού σας και στην επίτευξη μετατροπών. Η οικοδόμηση ενός πιστού κοινού απαιτεί χρόνο, καθώς πρέπει να παρέχετε με συνέπεια πολύτιμο περιεχόμενο που να έχει σημαντική απήχηση. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει αναρτήσεις στο blog, ενημερωτικά άρθρα, βίντεο, podcast και άλλες μορφές που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις του κοινού σας. Η απαντήσεις σε σχόλια αναγνωστών, αλληλεπιδράσεις στα social media και η αποστολή newsletter μπορεί να συμβάλει δραστικά στην εδραίωση εμπιστοσύνης και στην αύξηση των μετατροπών.

Το ποσοστό μετατροπής μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με παράγοντες όπως ο κλάδος δραστηριότητας, η ποιότητα του περιεχομένου σας και η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών CTA. Είναι σημαντικό να αναλύετε και να βελτιστοποιείτε τις μετατροπές σας για να μεγιστοποιήσετε τον αντίκτυπο του περιεχομένου σας.

Διαβάστε επίσης: Η σημασία του περιεχομένου στο SEO

Τελικά πόσο χρόνο χρειάζεται μια στρατηγική content writing;

Συμφώνα με τα όσα αναλύσαμε παραπάνω, το content writing αποτελεί μια μακροπρόθεσμη επένδυση που απαιτεί αφοσίωση, συνεχή βελτίωση και κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τον αντίκτυπό της. Ενώ ορισμένα κείμενα μπορεί να αποφέρουν άμεσα αποτελέσματα, τα συνολικά αποτελέσματα μιας στρατηγικής περιεχομένου χρειάζεται χρόνο για να υλοποιηθεί. Ένας εξειδικευμένος content writer είναι σε θέση να αξιολογήσει όλους τους επιμέρους παράγοντες και να βελτιστοποιήσει την στρατηγική σας, με τρόπο ώστε να επιτύχει γρηγορότερη άνοδο στις μηχανές αναζήτησης.

Ο χρόνος αυτός εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες και συνήθως κυμαίνεται από μερικές εβδομάδες έως κάποιους μήνες. Εστιάζοντας στη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, στη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης και στη συνεχή αλληλεπίδραση με το κοινό του σας, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών σας και να εξασφαλίσετε σημαντικά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.

Με λίγα λόγια, η υπομονή είναι το κλειδί όταν πρόκειται για μια ολοκληρωμένη στρατηγική content marketing, ωστόσο η επένδυσή σας είναι σίγουρο πως θα φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Διαβάστε επίσης: Τι είναι content writing, τι copywriting και γιατί χρειάζονται