Οι συνεχώς μεταβαλλόμενοι αλγόριθμοι των social media καθιστούν όλο και πιο δύσκολη την κειμενογραφία για social media, που θα αυξήσει την απήχηση και την αλληλεπίδραση των χρηστών με τις αναρτήσεις σας. Ωστόσο, χρησιμοποιώντας μερικά έξυπνα tips στην συγγραφή περιεχομένου για τα κοινωνικά δίκτυα, μπορείτε να μετατρέψετε τα διαφημιστικά κείμενα και τις αναρτήσεις σας πιο ελκυστικά για το κοινό σας.
Πως θα σας ωφελήσει η κειμενογραφία για social media.
Είτε πρόκειται για δωρεάν αναρτήσεις που στοχεύουν στα οργανικά αποτελέσματα, είτε για πληρωμένη διαφήμιση στα social media, η συγγραφή ελκυστικού και ποιοτικού περιεχομένου απαιτεί χρόνο και αρκετή προσπάθεια. Φυσικά, όσο πιο ελκυστικά είναι τα κείμενά σας, τόσο μεγαλύτερη ανταπόκριση θα έχουν και κατά συνέπεια υψηλότερη επιστροφή της επένδυσής σας σε χρόνο και χρήμα.
Ωστόσο, ακόμη και μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ, απαιτεί την τακτική δημοσίευση περιεχομένου το οποίο θα μπορέσει να προσελκύσει με τον βέλτιστο τρόπο το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Παρακάτω θα αναλύσουμε μερικές έξυπνες συμβουλές για ελκυστική κειμενογραφία στα κοινωνικά δίκτυα που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε άμεσα τα αποτελέσματά σας.
1) Η κειμενογραφία για social media θα πρέπει να απευθύνεται στο δικό σας κοινό
Αν θέλετε το κοινό σας να ενδιαφερθεί και να αλληλεπιδράσει με τις κοινωνικές σας αναρτήσεις, θα πρέπει να τις κάνετε ελκυστικές προς τα ενδιαφέροντά τους. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να κατανοήσετε το είδος του κοινού που σας ακολουθεί στα κοινωνικά δίκτυα ώστε η συγγραφή κειμένων που θα χρησιμοποιήσετε να είναι και η καλύτερη δυνατή βάση του δικού σας κοινού.
Θα πρέπει λοιπόν να προβείτε σε μια λεπτομερή ανάλυση τόσο των δημογραφικών χαρακτηριστικών του κοινού σας όσο και τις ανάγκες τους. Κατανοώντας τις ανάγκες του κοινού σας είναι και ο ευκολότερος τρόπος για να προωθήσετε επιτυχημένα την λύση στο πρόβλημά τους.
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη συμβουλή που θα μπορούσαμε να σας δώσουμε, είναι να στοχεύσετε στο συναίσθημα. Για να το επιτύχετε αυτό, μπορείτε να μοιραστείτε επιτυχημένες ιστορίες προηγούμενων πελατών σας, ώστε το κοινό σας να οραματιστεί τον εαυτό τους σε αυτή τη θέση και τα οφέλη που θα αποκομίσουν από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Τέλος, το ύφος της κειμενογραφίας για τα social media θα πρέπει να είναι στην γλώσσα του κοινού σας. Και φυσικά δεν εννοούμε αν θα είναι στα ελληνικά ή τα αγγλικά, αλλά το ύφος της γραφής σας να απευθύνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην φιλοσοφία τους. Ανάλογα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχετε, το ύφος μπορεί να είναι πιο φιλικό, χιουμοριστικό, επαγγελματικό κλπ.
Κατά συνέπεια, μια ανάρτηση στο Linkedin, που στοχεύει σε επαγγελματίες, υπαλλήλους κλπ, δεν μπορεί να είναι ίδια με μία στο Facebook που απευθύνεται σε νεαρής ηλικίας άτομα.
2) Αποκτήστε το δικό σας ύφος στα διαφημιστικά κείμενα και τις αναρτήσεις
Παρόλο που η γραφή σας στα social media θα πρέπει να είναι στη γλώσσα του κοινού σας, το συνολικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε θα πρέπει να είναι γραμμένο με τη δική σας «φωνή». Λέγοντας φωνή, εννοούμε φυσικά το ύφος, την προσωπικότητα και την γενική φιλοσοφία που θα πρέπει να έχει η κειμενογραφία σας.
Χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ύφος στην κειμενογραφία για social media, θα σας εξασφαλίσει και την βέλτιστη προσέγγιση του κοινού, την συναισθηματική επιρροή τους και φυσικά την μέγιστη αλληλεπίδραση με τις αναρτήσεις σας. Όλα αυτά με την σειρά τους θα συμβάλουν στην καλύτερη απόδοση των προωθημένων σας ενεργειών.
3) Να είστε θετικοί
Αυτό δεν σημαίνει ότι σε κάθε ανάρτηση θα πρέπει εκφράζεται μια απόλυτη ευτυχία και ότι όλα είναι ρόδινα. Ωστόσο η γενική εικόνα των αναρτήσεών σας θα πρέπει να εμπνέει ενθουσιασμό και μια ευχάριστη διάθεση στο κοινό σας.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να βγάζετε επιθετικότητα και προσταγή. Το κοινό θα πρέπει να αποφασίσει μόνο του κατά πόσο χρειάζεται τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Δεν θα του πείτε εσείς πότε να τα αγοράσει. Αυτό που θα πρέπει να κάνετε εσείς, είναι να τους περάσετε με έναν όμορφο και ευχάριστο τρόπο, τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να προβούν σε μια αγορά.
Από εκεί και πέρα η απόφαση εξαρτάται από το πόσο αυτό που προσφέρετε καλύπτει τις ανάγκες τους και κατά πόσο τους «πείσατε» ότι είναι καλύτερο από αυτό που προσφέρουν οι ανταγωνιστές σας.
4) Τα διαφημιστικά κείμενα στα social media θα πρέπει να είναι σύντομα και περιγραφικά
Οι άνθρωποι εκτιμούν το χρόνο τους. Εάν θέλετε το κοινό σας να σας δώσει την προσοχή τους σε αυτό που ανεβάζετε, θα πρέπει να δείξετε ότι εκτιμάτε και εσείς το χρόνο τους. Για να το επιτύχετε αυτό, η κειμενογραφία σας στα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να ακολουθεί μερικούς μικρούς κανόνες:
- Διευκολύνετε την ανάγνωση του περιεχομένου και των δημοσιεύσεών σας γράφοντας κατανοητά κείμενα
- Χρησιμοποιώντας επικεφαλίδες, κουκκίδες και λίστες, όπου είναι δυνατόν.
- Διατηρείστε τις παραγράφους μόνο σε δύο με τρεις προτάσεις μόνο.
- Να είστε όσο πιο σύντομοι γίνεται όταν γράφετε για το θέμα σας.
- Να παρέχετε συνοπτικά όλες τις πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει το κοινό σας.
5) Χρησιμοποιήστε εικόνες και βίντεο
Σαφώς και η κειμενογραφία για social media αποτελεί το Α και το Ω σε μια επιτυχημένη στρατηγική. Ωστόσο από μόνα τους, τα διαφημιστικά κείμενα δεν μπορούν να επιφέρουν τα βέλτιστα αποτελέσματα. Καλό λοιπόν θα ήταν να χρησιμοποιήσετε εικόνες, γραφικά και βίντεο για να εμπλουτίσετε το μήνυμα που θέλετε να περάσετε.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που μια εικόνα μπορεί από μόνη της να περάσει το μήνυμα που θέλετε. Επιπρόσθετα, τα βίντεο είναι αποδεδειγμένο ότι αυξάνουν το ποσοστό αλληλεπίδρασης με το κοινό σας, αφού μπορεί να τους περάσει ένα μήνυμα με πιο γρήγορο, ευχάριστο και κατανοητό τρόπο.
Μάλιστα, όσο ρίσκο και αν μπορεί να φαντάζει η ανάρτηση ενός live video, αυτό θα βοηθήσει το κοινό ας να σας εμπιστευτεί και να εκτιμήσει την αυθεντικότητά σας. Κατά συνέπεια, τα διαφημιστικά σας κείμενα και οι αναρτήσεις σας θα πρέπει πάντοτε να συνδυάζονται και με οπτικό περιεχόμενο.
6) Προσθέστε μια παρότρυνση για δράση
Στο τέλος του περιεχομένου σας ή των κοινωνικών αναρτήσεων, εξετάστε το ενδεχόμενο να ζητήσετε από το κοινό σας να προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες. Η παρότρυνση για δράση (CTA), αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους επιτυχημένης προώθησης τόσο στα κοινωνικά δίκτυα όσο και σε οποιαδήποτε άλλη στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ.
Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που στηρίζουν ολόκληρη την προώθηση ιστοσελίδων σε στρατηγικές CTA. Οι παροτρύνσεις CTA μπορεί να έχουν διάφορες μορφές και διαφορετικούς σκοπούς. Μερικές από τις δημοφιλέστερες χρήσεις τα συγκεκριμένης στρατηγικής είναι:
- Ζητήστε τους να τους αρέσουν ή να μοιραστούν τις δημοσιεύσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Κάντε μια ερώτηση που μπορούν να απαντήσουν στα σχόλια.
- Κατευθύνετέ τους σε άλλο περιεχόμενο.
- Στείλτε τα σε μια σελίδα προορισμού.
- Κατευθύνετέ τους στην ιστοσελίδα σας.
- Ζητήστε τους να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας.
- Ζητήστε τους να συνδεθούν μαζί σας σε άλλα κανάλια κοινωνικών μέσων.
Κειμενογραφία για Social Media – Συμπέρασμα
Ο ανταγωνισμός για την αφιέρωση χρόνου από το κοινό σας μπορεί να είναι αρκετά μεγάλος. Το μυστικό της επιτυχίας είναι να μην ανταγωνίζεστε, αλλά να ξεχωρίζετε από το πλήθος δημιουργώντας και κοινοποιώντας περιεχόμενο και κοινωνικές δημοσιεύσεις που θα ενδιαφέρουν το κοινό σας.
Συνοπτικά, τα διαφημιστικά κείμενα και οι αναρτήσεις σας στα social media θα πρέπει:
- Να συμβαδίζουν με το είδος του κοινού στο οποίο στοχεύουν.
- Να έχουν το δικό σας ύφος και χαρακτήρα.
- Να εκφράζονται με έναν θετικό και αισιόδοξο τρόπο.
- Να είναι σύντομα αλλά ταυτόχρονα περιγραφικά.
- Να συνοδεύονται από εικόνες και βίντεο.
- Να παροτρύνουν για δράση.
Εάν καταφέρετε να εντάξετε όλα αυτά στην κειμενογραφία σας για τα social media, τα αποτελέσματα που θα δείτε θα είναι εντυπωσιακά. Εάν πάλι δεν έχετε το απαραίτητο χρόνο να ασχοληθείτε με την συγγραφή κειμένων για τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαφημίσεις σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να αναλάβουμε με απόλυτη επιτυχία το δύσκολο αυτό κομμάτι.
Η κειμενογραφία για social media που σας προσφέρει η εταιρεία Seo-Keimena.gr είναι σε θέση να βελτιστοποιήσει την απήχηση των αναρτήσεών σας και το ποσοστό μετατροπών,